Halaman

Isnin, April 13, 2009

Siri crite flashback part 1

Jikalau berjumpe dgn rakan2 seAlam belajar dulu..mesti terkluar crite2 bangang seperti ini..ade le brape2 scene yg jadi legandry yg aku igt smpai skrg..mende remeh temeh je..tapi situasi dan keadaan yg membuatkan jadi cerite spanjang zaman..

Cerita 1 :-

Pada suatu hari yang dingin..gua ngan member2 gua baru pulang dari kelas..biase le..time tu noob lagi..mane ade campor2 ngan org..abis kelas teros blah je..balik bilik tido lagi bagos kata kami..seperti biase kami tiada transport jadi pulang jln kaki je menuruni bukit..kalo pergi kemain berat lagi nk melangkah..kalo pulang laju je..sperti biase..x silap aku waktu tu kami 4 org jln beriringan sambil berdansa2 happy pulang dari kelas..perjalanan pulang kami akan singgah ke kedai koperasi utk membeli bahan2 makanan ringan dan perjalanan tersebut mmg akan menempuh koperasi itu..sblah koperasi tu ade longkang..xde le besa sgt....gua berempat waktu tu dah menghampiri koperasi tu..namun bgitu scene koperasi kali ini telah dialihkan ke pandangan ke arah longkang sblah koperasi tersebut..apekemende dlm longkang tu?..jenis mcm ade basikal dlm longkang?...namun bgitu org yang lalu lalang sekitar koperasi itu tidak pula mengambil tau sape atau apekah yg brade di longkang tersebut..siap ade org tgh telefon lagi tanpe memandang ape yg berade di dlm longkang itu..seperti biase..kami jenis ske menyebok..lalu teros menghampiri objek di dalam longkang itu...mmg sah ade basikal dlm tu..tapi agak hairan..ape kejadahnye ade org bwh basikal itu pule..pelik beb..ade org dgn basikal2 nye skali dlm longkang tu..gua heran org kt situ lalu lalang xde lak prasan..adekah scene itu baru berlaku..ataupun org ramai x ambik kisah igt org tu saje2 melepak dlm longkang dgn letak basikal atas badan dia..
Kitorang mule2 tgk aksi org tu tgh buat pe..gayenye seperti ingin keluar dari longkang itu namun momentum basikal itu menyebabkn dia terlekat dari kluar dari longkang..SAH..org tu masok dlm longkang dgn basikalnye skali..so dgn semangat prihatin gua ngan membe2 gua kluarkan le org tu dari longkang..time tu baru le org yg lalu lalang sebok dtg tanye ape blaku..jenis aku x paham apesal sorg pun x prasan atau buat2 xprasan mamat tu ade dlm longkang..ntah2 dh lame ade dlm longkang..setelah berjaye mengeluarkan mamat dlm longkang itu dan basikalnye skali..teros menanyekan soklan pade mamat itu

"bang..camne leh masok dlm longkang nie?"kate kami.
"abg tak tau la...tibe2 mcm dengar suare org ckp.......nanti dulu.....nanti dlu.......," kata mamat tu dgn muke ketakutan
"apa yang nanti dulu tu bang"..balas kami
"masa abg naik basikal dgr suare tu ckp nanti dulu...nanti dlu..tiba2 dah ada dlm longkang.."katanya lagi..

Gua ngan member gua dan saspen..lalu melihat mamat tu xde cedera ape2..kitorang meminta diri beransur le dlu..brader tu teros duduk tepi longkang sambil membelek2 basikalnye..lalu skali skala cube menaiki basikalnye tapi tibe2 cam dia lupe care utk menunggang basikal..dari jauh kami perhatikan aksinye begitu..itulah kali terakhir nampak brader tu....dari mane dtg pn x tau..haha..so pade brader dalam longkang tu..gua doakan lu sehat walfiat hendaknye..jgnlah buat aksi duk dlm longkang lagi..sehingga kini sapekah yg ckp nanti dlu..nanti dlu pade brader tu..adakah suare blok2 pompuan berhampiran koperasi nampak brader tu lalu  ckp kt brader tu nanti dlu..nanti dlu..lalu dia ilang kawalan lantas masok ke dlm longkang..ataupun brader tu tgh tingtong dgr suare hati dia ckp nanti dlu..nanti dlu..adakah pula mmg dia terdengar suare2 ghaib ckp nanti dulu..nanti dlu..whehe..oit..blog gua bukan blog mistik..so lu pikir la sdiri...

Assalamualaikum

5 ulasan:

Jay Harun berkata...

waahahahhah!! ehem...kesian brader tu..tp perasaan kelakar mengatasi perasaan kesian...

Chah Tabby berkata...

cuba tanya brader tu..apa yg dia tgh pk sblm termasuk ke dlam longkang tu...kalo longkang pun tak perasan..mmg tgh kaco jiwa tu..

Tanpa Nama berkata...

wahahahahaha..wa rasa la kan, brader tu yg men drift kat s.alam tu la

Shahrul Naim berkata...

tengah wat "superman" tuh...sedar2 jadi longkang man....wkkwkwk

neopujangga berkata...

mamat longkang tu adalah swindler kelas bawahan..wakkaka