Halaman

Isnin, April 27, 2009

Bila cinta...

Sekali sekala layan post pasal perasaan ni, best jugak kan. Takde laa nak citer pasal mende2 kelakar je. Hehehe. Aku mungkin bukan pakar dalam bab2 hati dan perasaan ni. Just rasa nak share something ngan korang smue pengikut2 tegar di luar sana.

Mule2 skali, sampai umur korang skrg ni, dah berape kali korang dilamun cinta? Ada dua kali? Tiga? Sekali? Tak pernah lansung? Aku rase anda2 smue mesti ada laa dua tiga kali kan. Dan ada juga antara kita yang senang skali jatuh cinta.

Disebabkan aku agak 'clueless' dan 'blur' sikit dalam bab2 hati dan perasaan ni, persoalan2 macam ni selalu ade dalam fikiran aku.

'Macam mana kita nak tau yang kita dah jatuh cinta?'

'Apa maksud jatuh cinta ni?'

'Jatuh cinta ni memang akan rasa happy je ke?'

Sedikit sebanyak soalan aku macam tu laa.. Ade lagi soalannya, just macam lebih kurang je.

Bila tengok teman2 se'uitm' ber'couple' smue, rasa hairan, pelik, musykil smue ada. Lagi2 laa masa part 1, awal2 masuk sem, dah ada yang tersangkut kat classmate. Bukan laa aku nak kate tak boleh couple ngan classmate. Kalau dah tersuka , nak wat macam mane kan. Pastu mule laa berkepit sana sini bersama. Study sama, lunch sama, pegi class sama, minum petang sama. Semuanya sama laa. Pastu kalau gaduh, aku jugak laa jadi posmen, jadi orang tengah. Susah2.

Yang guys nye , kejap2 nak ajak dating. Padahal baru lepas jumpe, jalan kaki sama2 balik class. Kalau nak jumpa kejap, dating laa kejap depan blok hostel tu. Kalau nak lama sikit, ajak gi cafe.
Yang girls nye pulak, kalau bf tak call ke ape, mula laa emo satu badan. Rasa tak disayangi laa. Rasa tak dipedulikan laa. Macam2.

Aku bukan nak citer pasal smue tu actually. Sebab tak lama lepas tu (tak lama lepas tu = tahun ketiga diploma), aku rasa macam aku terjebak dalam mende alah ni. Tapi masa tu, aku tak sure. Betul ke macam ni rasa jatuh cinta? Betul ke orang macam aku pon leh jatuh cinta? Betul ke aku jatuh cinta ngan 'mamat' ni?

Macam2 kemusykilan aku time tu. Nama pun first time. Memang aku jatuh betul time tu. Citer2 yang aku dengar dari kawan2, akhirnye aku pulak terkena. Rasa macam di awangan. Rasa yang macam2 rasa ada. Rasa macam kalau tak dengar suara sehari, rasa macam tak complete hari ni. Itu laa yang aku rasa time tu. But maybe, semuanya hanya sementara. Aku memilih untuk sendiri.

Aku akui yang aku agak pengecut sikit dalam bab2 hati dan perasaan ni. Lagi2 bab2 berkongsi hati dan perasaan ni. It seems like, aku nak, tapi dalam masa yang sama, tak nak.
Aku sedar, yang aku macam tak boleh nak bagi hati aku dalam perhubungan ni. That why, I walked away.

Maybe akan tiba masanya, detik yang bila aku memberikan hati aku tanpa ragu dalam perhubungan. Tapi, ada kebarangkalian, aku bukan orang terpilih. Maybe juga, I'll spend the rest of my life alone. Aaaaaaa.. Life oh life!!

31 ulasan:

komplot 3 org penulis berkata...

weheh..sori ye sha..aku delete komen ko kerane ungu violet tidak mau namenye didedahkan..wahaha..

Jay Harun berkata...

oh oh...cik ungu..samelah aku pun. oklah, jujur aku kata, aku sedang rapat dengan seseorg ni. tidaklah kacak sgt, tp sebab dia sgt cool dan tak gelimat. setakat ni aku sgt selesa dgn dia, tp bile dia ckp yg dia syg kt aku, dangg!!!! tibe2 aku rase nak back off. cam dia da spoil sume. ya, cam ko, aku pon rasa mcm dah sedia, tp.....cam taknak....kadang aku pk, aku ni gay ke? tp tak lak aku tertarik ngan pompuan. mgkn aku sedang menembokkan perasaan aku...

oh oh, terpanjang plak komen....

neopujangga berkata...

ohhh anisss~

Tanpa Nama berkata...

wakakaka...sesungguhnya sape2 yg memulakan bicara dgn meluahkan perasaan seperti ini --->>>buletin post
maksudnya ---->>>>> g kawen la wei

Jay Harun berkata...

oh, aku tak terlibat. (dan dan)

neopujangga berkata...

ohh anis~..sudikah kaw kawin dgnku~?

Jay Harun berkata...

waahahhahahha!!!!! blah la neo!!

sHa berkata...

opss. sori weh.
aku terlupe la plak.
maklum la, dah terbiase panggil name btol.
isk3.

neopujangga berkata...

wehhe..sori ye aku delete..haha..p.a.g..tu aku dah letak gamba nie..wahhaa..gamba lame kurus sket.wakaka

ungu_violet berkata...

Hihihi, sorry yer sha.tapi takpe kan aku mendedahkan name ko kat sini. hehehe. ke nak delete gak?

ungu_violet berkata...

Hahahaha.. P.a.g .. Bukan kite terlibat sekali ke? hehehe.

Anonymous - Suke suki je ko suruh gi kawen. Ingat gi kawen mcm gi giant ke?

Jay Harun berkata...

ungu: ye, mmg terlibat, tp saje mau selamatkan diri..(denial, denial)

anon: ye, setuju dgn ungu. kawen bukan sepeti gi giant atau bermain masak-masak. (main masak2 tu pun sgt rumit dan penuh konflik)

Jay Harun berkata...

terlupa reply komen neo:

"tak leh blah. padehal gamba skrg pon bole je tacap kasik nampak wala wala...waahahahhaha!!! tahniah, percubaan yang baik!"

neopujangga berkata...

haha..aku pun asalnye xnk didedahkn identiti..namun brape kali dah dikantoikan....x dpt le nk buat post kritik goverment ke..gosip2 artis ke..wahaha.

jaisyul usrah berkata...

apakah ini?soal hati?wehehhe

Jay Harun berkata...

soal peparu...

Tanpa Nama berkata...

ehh..kawen je la..tu pon susah ke...
bukn suh g nikah pon...

tuuuuuutttttt (siaran tergendala)

neopujangga berkata...

tuutttt tuttttuuttttt tuutttt tuttt utttutt ttuuutt utttt..byk lak sensor ayat2 aku nie..tuttuttu anon cb tutttu tuutttt tutttt..

jaisyul usrah berkata...

ahahahaha.go die plez katanya

KiPasSuSahMati berkata...

wakakak...cb lu

neopujangga berkata...

post ungu menjadi komen terbayak utk blog ini..wehehe..tahniah

ungu_violet berkata...

Ah. Sudah. Post aku jadi tmpt makian orang.

Jay Harun berkata...

lain kali perlu berhati2....

Shahrul Naim berkata...

aku tunggu neo kawen.... mau tiop belon besar2 hahhaha

neopujangga berkata...

nak tungu aku kawin gi tanye anis..dia dh sedia ke lom..aku no hal je..wakaka~

Shahrul Naim berkata...

anisssss!!!!!kawenn laaa ngannnn neo!!!! pasti dapat chicken wing hari2!!!!!wkwkwkkwkwkw

ungu_violet berkata...

Hahahaha.. nape lak makan ciken wings hari2??

Jay Harun berkata...

ini macam aku pon mau kawen same neo...walopun skadar ciken wing, tp tetap ayam goreng!! waahahahahhaha!!!

ungu_violet berkata...

Wahaha. P.a.g, ko msuk laa meminang neo.

Shahrul Naim berkata...

wkwkwkwkw...saje je post nak pecah record 30 comments!!!! oyeee!!!! tahniah ungu.... you never walk alone....(~'.')~~('.')~~('.'~)

ungu_violet berkata...

Wahahaha.. aku juara ke?? Yatta!!!