Halaman

Rabu, April 29, 2009

10 thn dari sekarang...apakah yang sedang aku buat?

Jika dingat balik 10 thn lepas..di waktu yang sama..umur aku 17 thn waktu tu..aku nak memorize balik apekah yang sedang aku buat waktu tu..kalo 10 thn lepas waktu tu tahun 1999..dan kalau tak silap aku..baru je lepas keluar result SPM..ye kot..maybe time tu aku sedang mencari tempat blaja kete sebab lepas kuar result,bapak aku dah bet ngan aku kalo result aku ok,aku paw dia blanje buat lesen krete(result aku kire ok la kot)..tu je aku ingat..aku tak dpt memorize secare tepat situasi sebenar 10thn yang lepas..kalau aku ade catitan jurnal ataupun diari mencatitkan tarikh tersebut leh gak aku tau aku sedang buat pe..haha..dan kalo la time tu aku ckp ape aku jadi 10thn akan dtg..maybe dlm otak aku berangapan...(nie tipikal otak budak baru abis spm)..aku mungkin sedang lepak kat pejabat..pkai smart2 tgh buat-buat susun dokumen yang byk utk disettelkan(pengaruh drama tv..yg aku xtau keje apekah yg tgh buat)..pastu balik umah je dah ade anak bini sambut..kewangan kukuh gila babi..kereta besar nak mampos..umah corner lot 2 tingkat..pastu siap balik keje siram pokok bunge....ye la..time tu fikir result spm kire ok le mesti le dpt sambung U..pastu..abis blaja teros disediakan peluang pekerjaan yang tahap bos2 teros...dan

10thn kemudian...dan kalaulah waktu 1999 tu aku leh lihat diri aku sedang buat ape..

dan ini yang diri aku sendiri tgh lihat..aku sedang tulis blog...mane ade keje pakai smart2..susun2 fail sain dokumen buat sebok...aku hanyelah seorang designer bebas hidup dgn projek2 picisan..aset hanye sebuah krete yang dah dua bln tak ketuk2 lagi hasil langgar tembok kt parking lot sebuah pasaraya..balik umah mane ade bini atau anak sambut sambil "
bercak-cak dgn aku"..dalam bank ade le wang yang boleh menanggung sekitar 1-2bln perbelanjaan je...

so...jika aku pikir pula 10thn akan datang..iaitu pada 29 april 2019 , kira2 jam 5ptg..apakah yang sedang aku buat..apa yang terjadi waktu itu dalam hidup aku..namun nasib dan takdir kita tak tau...mane la tau..ntah2 ape yang aku pikir 20thn lepas akan menjadi kenyataan..mane le tau ttibe jadi
perdana menteri malaysia ...ataupun seorang tokoh berwibawa...WAHAHAHHA

Assalamualaikum..

15 ulasan:

Jay Harun berkata...

pengaruh tv mmg terbukti merosakkan minda. tapi aku masih tak pulih dari jadi tv junkie...

aku pon penah berangan cam ko gak...skali gi keje..naik tren tak sudah2....pakai cam nak gi lepak kt dataran....huh!

neopujangga berkata...

haha..satu je yg aku ske 10thn dulu..style rambut aku jauh lagi MENARIK dari style rambut 10thn dahulu.wahaha

Jay Harun berkata...

waahahahahha!!! tuh la! yg penting rupe aku maintain spt 10 taun dulu (orang kate la..aku tak kate..)

Tanpa Nama berkata...

test2

bungeplastik berkata...

test lg...huhuhu

Jay Harun berkata...

eyy ape daa test2....

Pendita Alam berkata...

Hahhaa..giler busuk puji diri sndiri..wakaka..

Pendita Alam berkata...

Hahhaa..giler busuk puji diri sndiri..wakaka..

Jay Harun berkata...

sape?? sape??

sHa berkata...

aku rase spuloh thn lg aku dah ade anak 3, 4 org, dah ade bisnes sendiri dan umah sendiri.
miahaha.
tak salah berangan kan kan? :p

ungu_violet berkata...

Aha. Sha. tak salah berangan. Ape2 pon, live ur life!!

Tanpa Nama berkata...

wehhh..
ape yg korg mrepek ni...
jalan mesti pandang ke depan (iklan petronas)
bukan pandang ke blakang...

(p/s: Petronas...sile bayar..aku da wat promotion ni)

neopujangga berkata...

ade wa tulis pndang ke blakang?

Tanpa Nama berkata...

wahahha...
mung gamba pandang slack kiri

jaisyul usrah berkata...

neo 10 thun kendian : CHANGE