Halaman

Selasa, Jun 30, 2009

Kecanggihan Teknologi tidak dilestari dan dioptimumkan.Inilah bahana kepada rakyat




http://www.ined.uitm.edu.my/malay/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=48




lalu aku pon klik la link tu...


aku memilih, tatacara pembayaran yuran

lalu keluarlah fail berformat pdf.

Bodoh 1
Pada tajuk 2.3 Pembayaran Melalui Laman Web Uitm(www.uitm.edu.my) ,
aku ingin pertikaikan mengapa alamat dlm kurungan tu wujud?klik kalu nnti g kat mainpage?bukankah itu tidak perlu?


Bodoh 2

pada tajuk yg sama, bullet pertama,

aku telah melayari laman ini menaiki bahtera yang penuh dengan harapan....lalu menurut arahan pada bullet2 seterunya, ada tercatat supaya tatkala laman sesawang tadi telah muncul tiba, arakian dititah supaya memilih Perkhidmatan di sebelah kiri skrin dan dititahkan lagi supaya diklik "pelajar"

maka, soalan yang timbul ialah, mengapa laman sesawang yang disuruh buka tu xde tmpt nk klik mcm yg disuruh?

Bodoh 3
Lalu aku pon bosan..Lalu aku menelepon 103 untuk mndapatkan no telepon institut perkembangan pendidikan...hello cik boleh bg saya no Ined(Institut perkembangan pendidikan Shah Alam)

"maaf encik, kami xde no tu...no MARA ade la..."

Eh tu no majlis amanah rakyat...sy nak no universiti...tapi Ined ni bkn induk, ni macam bahagian...

"maaf encik, kami xde no bahagian2 ni, kami ada 1 je nombor."

err...saya maafkan, tapi kalu ined tu xde no, mcm mana die beroperasi?

"mungkin dia xpakai no telekom kot"

lalu aku meletak telepon dgn cara berhemah sambil "WAK LU LA TELEKOM G MAM @^%&^&#&*#$)

Bodoh 4

Sesudah insiden direktori telekom gagal mengesan no telepon yg telekom sendiri pasang dan daftarkan sebagai pengguna(sangat bodoh bukan?) aku pon mula membuat carian internet.segala laman web berkaitan uitm aku bukak...Akhirnya aku xjumpa gak no tepon yg aku nak..Cuma, napa pihak bertanggungjawab dlm hal ni lem sangat? Xboleh ke dipusatkan maklumat bersepadu?Cuba letak pautan utk semua web yg uitm ada kat semua web dorg...dan utk semua no tepon fakulti ke pusat ke apa ke, xleh ke wat 1 laman khas?

Bodoh berganda...

Ok lah, xpe..aku mengalah...xpayahla susah2 nk byr online(padahal online tu sepatutnya untuk menyenangkan) aku byr manual jela....akan tetapi, ape kejadahnya aku nak print bil utk dibayar xboleh?napa portal pelajar ni xleh bukak?pehal plak busy?Uitm pakai sever utk 10 org boleh online pada 1 masa je ke?heh jnis hosting 100mb/1year 60henget?



Selama aku berurusan ngn Uitm ni dari awal smpi skang, aku jarang dapat berurusan dengan penuh tenang... Hatta pensyarah sendiri merungut tentang perkhidmatan laman web yang menjengkelkan serta kemudahan infrasturktur yang tut.

Dengan ini gua menyeru Uitm yang dah ada ISO ni tingkatkanlah mutu perkhidmatan anda.Layanlah pelanggan selayaknya.Pelajar ni bukan bukanlah haiwan, hatta haiwan pon masih punya maruah yg perlu kita hormati.

Lagipon setiap sem gua bayar yuran yg nonsense beb..yuran amanah tapikorang xamanah, yuran pustakaan, tapi nak parking lu letak kon padahal itu petak bebas, yuran pustakaan, ade lif tapi utk kakitangan je leh guna...


Sapa2 tolong banjer aku ABC....gua panas...haihhhhhh


p/s - sesapa yg xcaya cite gua, leh buka link2 yg gua bg..alami sendiri, nescaya lu org akn minta kawan2 banjer ABC

2 ulasan:

jaisyul usrah berkata...

gua lom abis marah lagi, kalu uitm ade ltk polling utk nilaikan service dia, antara 1-5, gua bagi -5....heh


(posting yg terhasil akibat dendam kesumat)

Jay Harun berkata...

ceh, mintak belanje abc plak...

*buat taktau..buat taktau..*