Halaman

Khamis, Jun 25, 2009

Catatan mimpi




Epilog seorang pengkelana...






Pada suatu hari aku sedang tidur...Tiba-tiba aku bermimpi aku berada dlm sebuah kerendaan....



Aku lihat luar tingkap...Ada kepulan awan dan perairan...
Aku mula xsenang...





Tiba-tiba kenderaan tadi terbang rendah..Telinga aku sedikit berdengung.Memaksa aku menghembus napas melalui idung yang dikapit. Kemudian kudapati aku terdampar di sebuah pulau.



Aku pon berjalan-jalan di pekannya. Aku singgah di kedai hj mail..Kat sini macam-macam ada...



Lepas puas jalan-jalan, aku ternampak kolam renang...Mula-mula niat aku nak celup-celup kaki je..Sekali aku tergelincir...Abis basah set pakaian jejalan aku...


Lalu aku pon menukar pakaian aku..Dressing aku lebih pada sokongan komunis sikit. Di satu tempat, tiba-tiba ada helang datang ke arah aku.Selamba aku depa tangan kasi helang tu mendarat...Ahah..






Merasakan mimpi aku agak melampau, aku pon segera meminta izin untuk beredar..Akan tetapi, sang helang itu merayu untuk bergambar dengan aku.
Selesai sesi pengambaran aku rasa haus..Panas beb...Aku harap aku dapat sedar supaya dpt meneguk air....Aku pon jalan-jalan lagi.
Hasrat aku supaya mimpi ini terhenti kerana banyak sgt yg indah2...




Namun mimpi itu nmpknya blom ada tanda-tanda nak renti...Aku teserempak sebuah kedai makan tepi jalan....."Awat berdiri tengah panassss...Mai la menyendol...." Pelawa toke kedai tersebut....Tanpa segan silu aku terima....



Selesai menyendol, aku berjalan lagi sampai disebuah Kota...Nak masuk kene bayar kalu..Ahah.Aku meraba poket aku..Ade bape sen je ni...Kalu aku masuk gak memang balik naik bas le jawabnya..

Rupanya masa aku kat jalan2 area kedai Hj Mail td, aku ade masuk 1 kedai tu...Dia sembur minyak kat tgn aku. Pastu aku mcm kene pukau ngan bau wangi.Aku bg dia duit, pastu dia bagi aku 2 biji botol...Patutla tinggal seleng...


Maka tatkala berangkat pulang, aku berlagak seolah2 pemandu kerendaan tersebut. Aku cuba menyamar dgn memakai baju strike2 merah...Aku masuk kokpit...Tapi kene sound, wei apsal lu xtukar kostum? Gua dah roger pilot lain la...Lu duduk tenang-tenang je kat belah penumpang sudah...

Heh..Taktik aku berjaya...Lalu aku menikmati lagi pandangan indah dari angkasaraya...Sampailah kapal tu mendarat kat KL...


Turun je dari pesawat, aku bergegas masuk kedalam terminal ketibaan. Pastu aku lepak kat lua...Ade plak awek imigresen buat lintas langsung depan aku.heh...Caught in action...

Sehingga semalam, mimpi ni memberi kesan buruk padaku, manataknya, poket gua betul habuk pon xde...

Nasib bek rini gaji...

Tapi gua macam mimpi lagi....Gua antara sedar x sedar ade jawab tepon," Halo geng, wa tau lu bukan ahlong...sebab tu wa nak mnta tolong...wa nak pinjam lu punya RM...Ada orang datang rumah gua potong bekalan letrik, pastu dia minta gua lunaskan utang2 sebelum ni...Tolonglaa...Kalu lu xtolong xdptla gua nak tgk rancangan mari mengaji..."

.......lalu mimpi aku pun bersambung














11 ulasan:

Unknown berkata...

sesak nafas baca entri ini. cemburu meluap2.

mengapakah watak capiqa tiada dalam mimpi tersebot? ciskek!

arggghhh!~~~
*ngamuk2 sambil campak bantal*

neopujangga berkata...

capiqa nak join mimpi lu la..lain kali lu mimpi bwk capiqa sekali.wakakak

jaisyul usrah berkata...

hohohoho..nanti gua pertimbangkan...sebab dengar2 hanis pon nak follow sama. Lagian lu plak baru je interprem...Agak berat utk gu a bermimpi secara beramai-ramai ngn korang..

ram 128 jor....


heh

Shahrul Naim berkata...

waaa... banyak flycard (fc) ko! kasi aku satu aaaaa T____T

Jay Harun berkata...

aaa..ni yg buat gua nak donlod lagi game dream chronicles ni!! eh..gua pulak...

Unknown berkata...

erk..mimpi beramai2? agak menyeramkan. sila bawaku terbang. ah, daku pasrah!

haha xD

Unknown berkata...

paling tabuley blah pic yg ke-8. sangat kejam! grrr~~~

bungeplastik berkata...

cam ne mimpi ley adew pic nie...=,=
siyes xley dr trime akal fikeyran yg waras..
klau yg kurang waras tu ley trime kot...xD huhuhu~

neopujangga berkata...

tu lom dia post mimpi jln2 tepi pantai lak..wahaha..

jaisyul usrah berkata...

wa blom mimpi lagi lu dah tau...

ntah2 lu dreammaker kot..heh

neopujangga berkata...

biase la..wa tapis mimpi2 manusia