Halaman

Isnin, Jun 15, 2009

Ini Malaysia ada undang2, lu degil kita saman lu

Pada hari cuti musim panas yang lepas, aku g jejalan makan angin buang angin kat sebuah pusat beli belah. Nak g Genting tinggi sangat, silap2 motor cup Prix aku soh aku bawa dia plak.Naya

Kompleks ni mmg kelas tinggi punya. Kebanyakkan tulisan kat sini dlm bahasa bahasa penjajah. Kira kalu aku bergambar kat papan perniagaan dorg, pastu aku pos dlm buletin kampung, memang dorg suspek aku g bercuti kat UK punya. Bila da jadi camtu, nanti aku nak minta surat sokongan kat ketua kampung memang buta-buta kene perli la." Lu duit banyak tapi sibuk minta gua sokong lu naik gaji apahal?"

Gua pon jalan2 jela mcm bese. Antara mende2 yg gua usya ialah kakas memasak. Wa teringin nak beli kuali yg xmelekit tu. Kalu nak goweng telur, xya letak minyak pun.Goreng gitu je. Kurang kolestrol, menjmatkan minyak, dan sudah tentu menjana kehidupan yang cemerlang. Tapi gua tertanya-tanmya samada kuali ni masak gune letrik ke api.


Lalu gua menahan seorang awek yg disaspek berkhidmat kat situ. Die pon belek2 kuali tu. Lama gak die belek. Kalu aku bia je peel die gitu, mmg masak telur. Ahhahahahaa. Tula mende impot ni maklumat produk dia karang ikut suka dia je. Pastu tak diperincikan dan xmemenuhi kehendak pelanggan.

Lalu gua pon suruh awek td tu bersurai. Lalu gua pon pergi mendapatkan Ketua Kultus Promosi (Promotion Cultus Head). Dalam pada nak mencari tu, entah camne aku tersesat kat satu sudut. Kat dinding tu die ada tampal mcm kat bawah ni:





Huhuhu...Kat sini kalu, nak naik lif lu kene berbelanja besar. Lu kene beli macam2 baru lu entitled naik lif kargo. Setakat lu beli mee segera, mmg lu kene panjat anak tangga.
Heh.


4 ulasan:

neopujangga berkata...

1st komen~!...jenis kalo blog top bergembire dpt komen 1st skali..muahha

jaisyul usrah berkata...

-2nd

Jay Harun berkata...

gedik ah korang!





errr....3rd!

Unknown berkata...

ah, bikin terbantut mau komen. ciskek!

sebagai tukang komen ke-4, saya ingin katakan, customer is always right! sekian...