Halaman

Sabtu, Mei 30, 2009

kedai kami akan abis stok selepas pukul 11mlm katanya...

Sudah-sudah la tu tengok tarian dangdut tu....mahu tergeliat otot kalau tiru aksi tersebut...hahaha..(sile tengok entri sebelum kalau tak paham apa yang aku ckp nie).

Mlm tadi aku pergi makan dengan member...biasa la..mlm-mlm..lapar..member ajak makan..mane leh tolak...hehe..tempat makan adalah di lokasi sebuah kedai melayu sekitar seksyen 17..
Sampai2 je..gua dgn 2 org kwn gua dah terliur dah membayangkan ape nak makan..boleh dikatakan lewat gak la makan..tapi  xde la lewat sangat..kire2 hampir kul 11 je camtu..
Duduk-duduk je gua terus order bancau satu..member gua teros cakap 
"bang dia carut bang..dia cakap lanjiao.."
brader ambik order tu senyum sinis je..maybe dalam hati brader tu cakap 
"tak lawak la lu"
muahaha..member gua lagi sorang order 
"teh c satu"
brader tu cakap..
"teh c xde la bang"
lalu ditukar pula air lain.. jenis air special kat situ gak..
"kalau gitu..air rossel ade?" 
brader ambik order tu ckp
"air rossel pun dah abis"..
"AHH..laicikang ade?"
brader tu jawab...
"laicikang ade..tapi org buat laicikang tu xde lak.."
Mak ai..sume takde pikir gua dalam hati..lalu member gua order teo o ais je..
Manakala member gua lagi sorang order air apa ntah..dengan mee goreng basah.tapi memule dia order chicken chop lalu brader ambik order tu cakap pun xde hari ini.
Gua pula order nasi putih + ayam masak kicap + telur mata..sebab dalam otak gua mase nak pegi makan memang dah pikir mende tu dah...Member gua yang order air asyik takde tu mengorder mkn pule..memule dia cakap..
"mee rojak ade?
brader ambik order tu mcm sangsi ade ke tak mee rojak..pastu datang balik ckp 
"mee rojak xde le bang.."
member gua terus pikir ape nak makan..pastu setelah pikir punye pikir..lalu dia order 
"Megi kari je la bang.."
brader tu cakap ok...

tak sampai 2minit..datang brader keje kedai makan tu inform meggi abis la pulak..pastu dia ckp

"tu la korang datang lambat sangat..abis sume makanan..dua bungkus megi abis tadi..bla bla bla..bla..kedai abis stok...bla bla bla.." 
lupe gua brader tu bebel ape lagi ntah..

Aik..lom kul 11 lagi..org kat kedai tu ramai lagi..tapi stok dah abis..tapi tak  kisah la..kurang2 pun takyah la sound cakap pasal datang lambat stok kedai tu abis..dulu gua pegi mamak stok megi dorg abis pun dorg ckp ade bile order..pastu nampak mamak tu runner kejap beli meggi..member gua terus order..kuew teow goreng...pastu..bile makanan2 diorder telah sampai..member gua yang order mee goreng tak dapat..dia dah bebel2 dah..kalo sampai makanan dia time kitorang dah abis makan..mmg dia tak ngaku ade order mee goreng tu..gua nak panggil brader ambik order tanye makanan dia tapi dia tak bagi..
"biarkan..T_T"
kata member gua dengan muke kelaparan...gua ape lagi..makan la dulu..sayang sekali..masakan dorang ade rase.tapi kadang-kadang..kecewe gak servis kedai melayu mesti ade spoil sket..
Sampai ke sudah mane ade buat pun mee goreng member gua tu..muahaha..

moral of the story..ayam masak kicap restoran itu sedap mane sekalipun kalo servis hampas xde gune pun..hehe

Assalamualaikum..

3 ulasan:

Shahrul Naim berkata...

aku pun dah penat nak cakap pasal perniaga2 melayu nie.... maner silap nya mentality diorang pun tak tau....T___T

jaisyul usrah berkata...

tp aku gelimat plak mkn kat mamaks.wahahahahaaaa

Unknown berkata...

sangat setuju!

ada satu restoran kat jb ni. femes gak ar coz dah kuar tv byk kali. pernah kena ngamuk oleh ayahanda beta yg terchenta. makanya restoran tersebut kena boikot la ngan kerabat kami.

kan dah rugi. kami ni spesis besar2. selalu plak membantu ekonomi peniaga melayu (rajin mkn luar). hah, padan muka korang dah hilang pelanggan best mcm kami. lalala~~~