Halaman

Jumaat, Mei 22, 2009

Masyarakat sekarang jnis xsokong barang buatan Melayu serta mengenepikan aspek penjagaan mata


Sejak 2 menjak ni, aku selalu berhadapan dengan mulut org yg kurang bijak berbicara dalam memberi komen secara bebas tanpa berpaksikan minat dan wacana fesyen kontemporari mahupun tradisi. Banyak cakap kalu tiada guna ;




Situasi 1 :


Aku sdg melangkah masuk ke pejabat sambil membawa helmet penuh a.k.a full face. Berselisih ngn rakan sepejabat, lalu berkumandang senikata ; ku…~~~jejak~~~langkah yang berliku~~~


Cb lu..

Jnis asal nak kai full face je kene nek moto besar kalu? G mam






Situasi 2 :


Aku memakai songkok ketika di pejabat. Eh, nape pakai songkok ni?hari jumaat kalu?ade plak soalan xberakal camtu terhasil dr org lepasan SPM?





Heh, pesalahnya nak pakai songkok hari2 pun..Salah ke?Jnis skang asal nk pakai baju melayu kalu kene tunggu hari jumaat, tunggu sultan mangkat, tgu raya. Kalu camtu mmg xkomersial mcm jenama Nokia la hari2 org pakai.



Ade setengah kes tu aku pakai songkok yg ade sulam2.”Eh, org indon mana sesat kat pejabat ni?” Ade lak bunyi kurang berhemah dalam nada gurau camtu keluar.



Heh, serius beb, gua xde sifat perkauman punya, sebab tu wa sokong mana2 rumpun Melayu punya pakai.Lagi 1 kalu, Indon-Indon jgn sebut punya.Dorang marah.Nak sebut kalu Indonesia baru terbayek.



Er, apsal dengki sgt org Melayu Malaysia ni ngn Indonesia? Semua stigma negatif kalu, dlm hati banyak busuk, tuhan xsuka kalu, elok pegi Mam






Situasi 3;




Aku telah disahkan oleh Tuan Doktor bahawa sejenis penyakit yang mana siang hari, aku buka je mata tgh2 panas, mmg silau. Jnis kalu kene suruh g beli ubat nyamuk ke, kelapa ke mmg aku cenderung utk tdo je disebabkan alasan silau tu mmg xbole dinafikan.




Lalu bg mengelakkan digelar anti-sosialis,kalu kengkawan ajak kua g menyendol maka aku membuat pembelian tunai runcit akan sepasang kacamata ray-ban terpakai. Murah je dlm seratus.Murah xmurah gak pas kira kos keseluruhan makan 6-7 rat sama mcm beli baru kalu. Mmg xmakan la pas beli tu. Heh, aku kencing je. Aku beli kat negara seberang dalam rangka lawatan muhibbah.





Cerita dia kalu setengah org pmpuan ni bile tgk aku sarung ray ban ni, mula la wat tarian agogo, s-g-beng,poco-poco,tarakuca dan pelbagai. Sampaikan dlm kes tertentu ade plak yg menyamai org buta tepi jalan minta sedekah..Lu..mmg xberhati perut tul..Nak gurau pon jgn sampai camtu beb.Dorg pon mau idup lorh~~Cuba lu, wa kasi ray-ban , soh karoke cam dorg,ade brani kalu?heh





Utk pengetahuan sidang pembaca, Rayban ni ade byk jenis, ade driving series, ade cromax,diomond dan pelbagai.Jenis yg xray pon ade.Awek lalu kalu, mmg nmpk punye....Aku kencing lagi....sedap je ko tadah..ahahahahaha






aku bg gmbr model lengkap untuk situasi 2 dan 3.heh brani komen kalu...


blogger-emoticon.blogspot.com



13 ulasan:

Jay Harun berkata...

aku gelak besar tgk gamba tu. original punye tak bleh blah.

neopujangga berkata...

tu la..artis pakai rayban xde lak org nak pertikaikan

Jay Harun berkata...

cube pakai jenama lain plak.....

jaisyul usrah berkata...

heh..P.A.G ni mmg tegolong dlm wanita tipikal gak ni..jnis tgk gmbr bole le tegelak...cuba tgk depan2 kalu musti gagap punyer..silap2 sesak napas bebuih2 mulut nerbes..aheh

Jay Harun berkata...

aku mmg seorg yg gementar.....

neopujangga berkata...

cb tol la.lame betol aku duk opis org..T_T

kul 10 aku lapa..

Shahrul Naim berkata...

cermin mater ko cam mater belalang laaa huhuhuh!!!

jaisyul usrah berkata...

hah...lagi sorang

Pendita Alam berkata...

posing manje...xbleh blah..wakakka.. siap ade effect kabur2 tu... konon jenis gamba kawen la ni..hahahha

jaisyul usrah berkata...

pendita, lu pun kai spek, lu kene support la..lu jgn macam-macam

Jay Harun berkata...

pendita alam, itula sbnrnye yg aku tergelak besar itu. bukan kerana kaca matanye..

Tanpa Nama berkata...

cess..saje blur xnk kantoi muke sbnor tu..berjeragat bnyak

jaisyul usrah berkata...

ces...PAG : gmbr tu gua dah cropla..kalu full version punyeh gua tgh pegang kipas sate sebelah pengantin..ahaks