Halaman

Jumaat, Mei 22, 2009

mende remeh tapi..

Pada suatu hari (bukan kisah diri sendiri) hamba allah ini telah pergi ke kenduri kawin rakan kelas semasa zaman sekolahnya...tentu sekali ada rakan2 sekolah yang lama turut serta..

Situasi1 (jenis skrg post pkai situasi2..muahaha)
Terserempak dgn kawan kelas mase sekolah yang sebelum ini pernah berselisih byk kali bile dah blaja kt kolej tapi bukan satu kos , haram tak penah nak senyum apatah lagi tegur...
sipolan ini berkate "Wahh ismail...lame tak nampak..keje mane ke blaja lg?"
hamba Allah itu menjawab "eh..dah keje...bukan dulu ko same tempat belaja ngan aku mase kt kolej "
sipolan itu berkate "eh ye ke.......? "buat2 muke pandang atas pikir"
Ok mungkin kene bertegur sape di kampung halaman baru leh berbual tapi bile jumpe kat tempat lain automatik jadi org asing..kata hamba allah itu dalam hati..

Situasi2
Masih lagi dalam kenduri tersebut...hamba allah itu berjumpe pengantin...
Pengantin berkata..."terima kasih la datang....bla bla bla...eh kwn ko si rosdi tu ade ko ajak x?..aku kan ade suruh ko ckp ngan dia suruh ajak.
hamba allah berkata...dia ade hal (mengcover kwn sdiri yang kata kawannye.."aku kalo org ajak mulut je..xnk aku pegi..kurang2 official la sket..cam ajak2 ayam je..dah le ko yang tukang ckpkan"
Ajak secare official kalo nk ajak org lain pegi kenduri kawin leh tak?..paling bodo pun email pun atau sms je boleh..

Situasi3
"BUZZZZ~"
tetibe dapat buzz ym dari kawan lama..jenis 5thn dah tak penah tegur sape..
org buzz itu berkata.."blablablablablabal..ko ape kabar buat pe..blablablablabla...hore hore..blabalala...er..ko leh tolong aku x?..
aku berkate..."tolong ape?"
org itu berkate..."aku sekarang ade problem..leh pinjam duit tak?"
aku..."laa...aku pun pokai(ayat terus cover)..kalo tak aku xde halnye..
org itu berkata lagi..."ooohh..xpe la.."
Perbualan terputus lagi..maybe 5thn kemudian akan buzz semula..

Ok..moral of the story....
lu pikir la sendiri.

Asslamualaikum..

5 ulasan:

Jay Harun berkata...

situasi 3 terbaik.

jaisyul usrah berkata...

situasi 3 tu kalu mnta tlg 2 tu ok lagi, watnye die tetibe kate rindu kalu, pastu ditawarnye ayam goreng kasi ratah sama2 satu meja, heh, mmg pasti diajak berniaga ala MLM...weheheheheeee

Jay Harun berkata...

MLM? heh? sape? sape? heheh!!

Pendita Alam berkata...

byk la ko punye rosdi...wakakka tp sume cite ko ni aku xleh agak storyline nye...

jaisyul usrah berkata...

ni storyboard je..line lomm garis lagi