Halaman

Ahad, Mac 29, 2009

Kempunan Sirap Limo Beng!!!

Aku ada sebiji topi keledar penuh atau dlm bahasa GMPPSMI FullFace. Rege kurang lebe RM 250 je cap ayam. Ayam2 pon kira pakai biji mata xtekujat dimasuki mikroorganisma mahupun habuk2 yg beterbangan dek angin. Apatah lagi kalu disarungkan tatkala hujan lebat, aku boleh jamin kalu pmpuan pakai, anda punyai mekap kat bibir tu xkan luntur dek air @ cair dek panas..Sebab helmet ni dilengkapi ngan salur peredaran udara yang selari ngn masa dan boleh laras. Itu kalu pmpuan, kalu laki pakai aku boleh jamin janggut korang xbasah punya...Paling kuat pon ujung2 je lmbab...Mmg terbaik la topi keledar ni.


Kalu korang teserempak ngn penunggang motor yg menyarung helmet jnis ni tp naik motor berkuasa rendah, xpayahla korang membuat spekulasi"die ni mesti tesalah sarung helmet abh dia ni" ataupun "dia ni mesti salah rentap kunci motor ni... tu kan motor pak dia bw g masjid"


Aku bkn apa..Pada aku mereka ni temasuk aku ada alasan yg kukuh utk memadankan pemakaian helmet ni ngn motor kapcai ni.Pertama keselamatan maksimum,Kedua keselesaan dan ketiga prestasi..Sbb tatkala aku merempit pd kelajuan 130km/j, ceremen tu akan secara auto terangkat keatas ketika aku membuat pndgn ke belakang untuk memastikan tiada kerendaan supaya aku boleh membuat gerakan Z. Dengan adanya helmet ni, semua mslh di atas dpt aku atasi malah kelajuanku bertambah kerana rintangan angin telah dipatahkan.


Apa kejadah aku cite mende yg membosankan kat korang ni?Aku bukan nak soh korang beli sebenarnya. Aku nak cite yg td aku baru je basuh helmet ni...Almaklum semenjak-menjak ni selalu ujan...Sebelum warna warni tompok mewarnai helmet, elokla aku basuh.Mmg cantik td tgh panas..Habis tenyeh aku kasi dia bejemur dgn posisi berbaring. Kasi span dan padding dlm dia kembang balik...Baru ngam bila sarung.Elok je mendung aku pon angkat la simpan..Sekali aku tgk visor dia betompok2 da...Kesan air sabun degil..Aku pon cuba la mengumpil2 visor ni.


blogger-emoticon.blogspot.comSekali tekak aku kering...Apalagi sirap limau nipis ais menjadi pilihan..Terbayek dari ladang.....Penuh satu cawan besar aku bancuh...Aku minum sikit pastu letak tepi.Helmet yang aku umpil ni mula mmbuatkan aku berakal.Dahla xde manual.Sajenak nyusahkan aku lani...Umpil punya umpil, sekali ada satu punat rahsia da..Inibutang kalu xtarik mmg musnah harapan nak bukak visor dia.Selesai belah kiri, aku cabut belah kanan.Entah knapa blh kanan ni sedikit ketat...Aku rasa mmg factory setting camtu kot..Default....Wekeke..Aku pon henjut sikit tangan aku..PAP!!!berjaya dibuka dengan kerosakan sifar..Tetiba aku rasa ponggong aku sejuk..Ades...Air sirap td tumpah daa....Arghhhh!!!!Dahla tumpah...Mengalir bawah katil...Segala rete yang ada dlm laluannya abis tenggelam dan hanyut...Setakat ni yg terjejas ialah manual RC Heli, cakera padat How to Fly Your RC Heli,cadar yang sapa suruh cicah lantai dan seluar aku...

Aku pon ulang alik dapur menjalankan kerja-kerja pembersihan dan penghapus degil. Mak aku mula menyiasat"air sirap ko tumpah ker?"... "Ye kot" jawab aku dgn hambar....Visor td aku dah kasi basuh bayek punya..Tapi smpai skang blom pasang2 kat helmet...Kalu nak bukak td aku da berakal, ini jam nak pasang balik bertambah2 akal...Biala dulu...Nnti aku pasang.

Kesimpulannya sila elakkan daripada meletakkan mende2 cecair ni dlm jangkauan anda ketika anda sdg tangkap leleh kusyuk mmbuat kerja2 lain. Ataupon letak cecair itu di tmpt yg anda dpt lihat dan pantau...Kotla letak kat meja depan tu, mesti akak aku @ mak aku teguk secara begilir.Sampai kat aku tinggal ayes je...Hahahahaaaa...T.Kasih kerana mmbaca sampai abis.

8 ulasan:

Jay Harun berkata...

waahahahahhaahah!! nasib baik bukan atas karpet....

oh, dah lama benar tak meneguk sirap limo es nih!

jaisyul usrah berkata...

wehehehe...atas tikar getah je...almaklum...xmampu nak mengarpet...

Chah Tabby berkata...

agaknya..berapa byk barang bwh katil tu..iskhhhhh...

Jay Harun berkata...

nasib baik bukan milo panas terbaik yang tumpah................

neopujangga berkata...

milo panas terbaik..lebih2 lagi ade tabur..milo panas tabur terbaik lalu tumpah bgitu saje..ahaha

jaisyul usrah berkata...

kalu milo panas....merah2 kulit aku....wahahahaha

Jay Harun berkata...

hoh! tragis seh!

Tanpa Nama berkata...

hakhakhak...menambahkan keja mencuci.. slamat mencuci dgn jayanya!