Halaman

Isnin, Mac 30, 2009

celakanya kaw wahai maxis....hehhe..aku tak marah..aku gembira ni

Adakah anda pemakai no maxis atau menggunakan perkhidmatan maxis?..adakah anda berpuas hati dgn talian dan perkhidmatannya?..adakah promosi dan servis yang diberikan pada anda sangat memuaskan..adakah maxis yang digembar gemburkan sbg no 1 kt Malaysia kerana ramai pengguna?..BAGOS SGTKAH...

Dulu aku pemakai no 019..namun begitu kerana kelalaian..dgn selambe pencuri telah merembat hanset aku lalu dgn nombor2  itu skali dia ambik...kadang2 aku pelik..rembat2 je la..tinggalkan la simcard..kalo x smpat nk tinggal pn letak je dpn pintu rumah atau tinggalkan notis dimana simcard itu diletakkan..ko ambik simcard tu bukan gune pun..huhu.lalu aku mengambil keputusan ingin memakai no lain..setelah di buat perdebatan dan perbahasan dgn rakan2 manakah perkhidmatan yang nk digunakan...lalu keputusan telah diambik utk memilih maxis kerana..alasan "no2 kwn aku byk pkai maxis..(tu pun skitar thn 2005)"

Aku pkai prepaid je,waktu awal2 tu tiada problem sgt walaupun aku rasa MAXIS AMATLAH KEDEKUT KASI DISKAUN ke kasi kredit percume.Maybe pengguna dah ramai..x kasi pun ramai gak pkai maxis , sume dgn alasan yg same "kwn aku ramai pakai maxis..kang mahal lak nk sms or call "..

Ceritenye bermule . .  pada suatu hari maxis membuat promosi hebat tentang broadbandnye iaitu sekitar tahun lepas...mase itu aku memerlukan internet di rumah dan kerana propaganda orang ramai bahwe streamyx amat teruk perkhidmatannya lalu tidak aku memilih streamyx sbagai pilihan pertame...aku memerlukan alternatif lain..satu yg cepat dipasang..yang aku dipropagandakan juge bahwe proses pemasangan streamyx amatlah lambat..ade kes sbln baru pasang..ade x dtg teros..ade itu ade ini...hari itu merupakan hari pc fair..lalu tersinggahlah aku ke booth maxis broadband...byar rm100 teros balik umah bwk modem dia bagi nie dlm mase sejam aktivate internet..mau aku x teruja..tanpe segan silu aku terus melanggan perkhidmatan ini..DENGAN SELAMBE promoter tu ckp 3.6mbps maa~...streamyx home user baru 1mbps ma...aku terngange le..aku ckp paling kurang pn brape laju dia?..dia ckp 1mbps-2mbps confirm!..aku pun confirm teros melanggannye..

1weeks penggunaan..300kbps-400kbps secare purate...jika idle..teros dc..tu pn aku kene letak modem kt tepi tingkap juntaikan skit ke luar..penah le skali skala waktu tgh mlm kul 3,4pagi cecah 2.8mbps.....skali dua je..adakah itu kosisten?..yg kosisten adalah 300-400kbps..nk x kosisten...10kbps pn pernah laju dia..bln2 byar 110 beb..dgn perkhidmatan sperti ini..kontrak sthn..kalo aku nk tutup aku kene byar sthnye bil..pastu aku dgr cite maxis broadband kene protes gile2 kerane servisnye..lalu kalo nk tutup kene byar gak!..tapi rm200..aku agak marah skali lalu aku pergi le telekom center utk melanggan streamyx sbab aku benar2 waktu itu memerlukan internet.!

dan aku buang tanggapan perkhidmatan streamyx x bgos..lepas aku dftar..2hari telefon pasang..1hari lepas tu aktivate.hehe..tu pn aku suruh membe aku keje telekom aktivatekan cpt streamyx aku..tapi...dgn 3hari saje aku suda ade internet kt umah dgn kelajuan purate 1.4mbps-1.5mbps..hahaha..woi..aku x uncapping conection walaupun aku langgan 1mbps..dah mmg camtu laju.nasihat aku jgn dftar kt agent..lambat..teros saje g kt telekom center..mmg le ade byar sket..tapi cepat..

So ape cite ngan maxis broadbandku?...aku still byar scare x kosisten kerane nk mengelak dari dicall oleh mereka asyik tanye bile nk byar bil..nk tutup kene byar abis bill aku...ade le tunggak sket..xde le byk mane pun...aku x kisah keja dorg call suruh byar..TAPI..yang sbnarnye aku post nie pasal aku pelik dan hairan..apsal kejar gile2 suruh byar walaupun xde le tunggak byk mane smpai ko rase anouying gile..hidup dlm pemerhatian..aku ckp mcm ni sbab..

Aku mule2 tension asyik maxis call je lalu aku telah tuka ke no 019..
baru sehari beb aku tuka...ttibe esoknye org maxis call no aku tu..ntah mane dia tau..lalu dgn buat bodo je dia ckp bile nk byar bil maxis..mak ai..apekah xde privasi dlm Malaysia....lalu bile call aku x angkat..igt berakhir di situ...dan pade suatu hari dia call kwn aku pule..KAWAN aku..camne dia tau tu kwn aku leh call carik aku!...gile xde privasi..kwn aku kene kaco lak ngan org maxis hanye dgn telefon kwn aku ckp..suruh aku call balik no dia bagi kt kwn aku tu..kwn aku lak dah rase  anouying gile..lalu mengadu ngan aku apsal maxis carik ko gile2 nie..aku tergelak saje..tu x best lagi..setelah aku,kwn aku memprotes tidak mengangkat telefon maxis itu..pade suatu hari org maxis menyamar menjadi org kurnia insuran kononnye telefon umah kt kmpung aku kononnye..suruh aku call balik...MUAHAHAH..siap menyamar lagi....lalu terkantoi gak sbab kali kedua dia telefon umah aku kt kmpung baru ckp maxis..Satu hari aku angkat gak panggilan maxis itu..aku ckp tak payah le kaco org lain kalo nk chase aku..tu baru aku beb..aku rase aku bukan sorg je berutang ngan maxis..tunggak sket je..chase cam nk bankrupkan aku..
dan setelah aku ckp call aku je takyah call no lain..smlm dia call no tepon umah aku..padahal no telekom..ntah bile aku bagi..tapi itu bukan problem..aku dh ckp call je direct aku xyah sebok2 nk call mende lain..tu pn sbab nk confirmkn aku janji 30hb nie aku nk byar rm100 lg..29hb call tanye esok confirm byar ye encik?..aku pelik la..nape chase gile2..maybe bukan aku sorg saje..ramai lg aku rase jenis bil2 x byar nie..so sume org maxis buat camtu ke?..xde duit ke..wehhehe...so ari nie adakah aku membuat keputusan nk membyar rm100 lg..kalo xbyar
confirm ditelefonnye bertubi2..siap tanye kul brape nk byar..ske ati aku la..dah byar rm100 call balik dia...

mm..sori la sape2 org keje maxis bace nie..ataupun kipas susah mati maxis bace..aku agak tertekan dgn care dorg chase utk suruh byar itu..paling bodo pun xyah le sampai menyamar jadi org kurnian insurans call kampung aku..gile bangga..sekian saje post aku hari ini..maaf jika ada yg terase...

ASSALAMUALAIKUM

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

halo..halo...ni encik ha#*#^ ker?encik ade tunggakan maxis la...org lain semua da setel byr..tgl encik je sorang kat mesia ni yg xbyr lagi..

-Maxis Customer Sevices-

neopujangga berkata...

patot le pemilik anda org ke dua terkaye di Malaysia..oh...top 10 di asean?..top 200 di dunia?..

Jay Harun berkata...

peh..peh...aku dulu penah pakai maxis, bil lagi beb! tepon la..bukan broadband...lalu aku tensen pasal mahal sgt caj dia...skali dia ckp, maxis ade utang aku 65 hengget pasal aku da terlebih byr. so, dia ckp lg 4 bulan dorg akan poskan cek kt aku..skali 4 taun pastu baru smpi cek tu kt aku..cet, ckp je la 4 taun baru cek siap! nih nak kasik best ckp 4 bulan. aku smpi dah terlupe pasal janji manis tu. tapapetah!

neopujangga berkata...

huhu..durjana kaw maxis..petang nie adakah aku perlu mbyar rm100..dah le broadband tu dah diactivatekn..acount aku dh xleh pkai..bodo tol la maxis nie..

Jay Harun berkata...

nampaknye begitulah...

Tanpa Nama berkata...

wei kam.....gwe jugak sgt stuju maxis suck wpon gwe pakai maxis. diorg mcm ada hidden kos,hidden xingat dunia...mentang2 la bill fon tu dia letak total amount ja,xda itemised.xpueh ati dowh.

Maxis bband ni lagi aa asyek dc, modem lak susah gile nak detect. Nyesal sungguh g pakai ni. dah la mahal,servis ampeh nak mampos. Nak terminate,kontrak xabes lg. pendek kata, MAXIS SUCK!hahahaha.

gwe pon br bercadang nak tkr ke celcom.tp pakai number ni gak. uh...tp dgn celcom pon ada bad experience.xtau la carrier servis apa plg ok kat msia ni.any suggestion internet n network carrier apa plg bes?jgn ckp streamyx a.mmg bes,xdc2...tp payah dibawak merata2

Tanpa Nama berkata...

maxis tu cb...xpayah ko bayar...
xgna nya maxis...awal2 je ayt manis..lama2 mcm taik...nk je ak boom maxis center 2...cb tol...line da xbetol..pastu konon nk kasi kredit pencuma r..tgk2 haram nk dapat...sekian

Tanpa Nama berkata...

aku x annoying lg beb..hampir2 annoying jela..jgn risau..pasnie kalo die kol lg aku ckp sile lawati blog "http://trioplot.blogspot.com/" utk menyelami hati budi customer korg hehe..

-hadimadnor-

neopujangga berkata...

utk info bersama aku sudah byar rm100..huhu..

Shahrul Naim berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Shahrul Naim berkata...

GO...GO Torres!!!! erkkk silap topik ker bang.....ampun kan kami penunggu gua....ampun kan kami penunggu gua... ^__^