Halaman

Isnin, Mac 23, 2009

D i K a l a O t a k B e r p r o s e s +

Dlm empat hari ini aku byk menggunakan otak ...lebih2 lagi jika dahulu aku lebih byk menggunakan bahgian kanan otak aku namun sejak 4hari ini aku memakse menggunakan bahgian kiri otak aku pule...

hasilnya aku mengalami keberatan kepala yang amat..deria berpijak di bumi nyata kadang2 sperti tidak trase...Aku perlu merehatkan otak aku..jika otak aku boleh dibuka nescaye aku pasti merendamkannye dan membasuhnye smule...

Jika dilihat dari pengkajian..

Otak kanan byk berkait dgn kreativiti , visual , konsep , irama , emosi , imiginasi ...
manakala Otak kiri lebih berkait tentang logikal , penulisan , pembacaan , analisis , kiraan...

Penggunaan otak kiri merupakan penyimpan data jangka pendek..otak kanan merupakan penyimpan data jangka masa panjang..

Namun hasil 4hari ini..aku mendesak otak kiri berserta otak kanan aku bergerak serentak dan ianya boleh memudaratkan diri sdiri..

Aghh!..aku perlu merehatkan otak aku..sayangi otak anda..

erk..lupe nk ckp..hasil kepenatan otak aku ini..membuatkan aku xleh tido scare terosan..terbangun2..salah satu faktor buat aku letih..huhuh!

Assalamualaikum..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

otak itu kompleks

Jay Harun berkata...

jgn sampai diserang kancing gigi...

Shahrul Naim berkata...

slalu beli otak2 kat pasar ramadhan.. yum2...