Halaman

Sabtu, September 05, 2009

Konsep 1 Malaysia Berjaya Diterapkan

Makan di restoran Cina - Suami isteri ditangkap tidak puasa alasan tidak makan sahur


MUSTAFA KAMAL (tengah) memberi penerangan kepada pasangan suami isteri yang ditahan kerana tidak puasa di Kangar semalam.


KANGAR - Sepasang suami isteri sanggup menjamu selera di sebuah restoran Cina, di sini bagi mengelak perbuatan mereka dihidu pihak berkuasa gara-gara tidak berpuasa.

Bagaimanapun, taktik mereka itu tidak menjadi apabila diberkas sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips) pagi semalam.

Ketua Penolong Pengarah (Pendakwaan) Jaips, Mustafa Kamal Mohd. Taib berkata, pasangan tersebut pergi ke restoran itu untuk bersarapan kerana tiada gerai Islam yang membuka perniagaan pada waktu itu.

"Ketika kami serbu, lelaki berusia 24 tahun dan isterinya berusia 25 tahun sedang minum sementara menunggu makanan yang dipesan.

"Selain pasangan ini, ada lima hingga enam pelanggan Islam di restoran itu tetapi mereka sempat melarikan diri," katanya.

Menurut Mustafa Kamal, apabila ditanya kepada pasangan itu kenapa tidak berpuasa, alasan yang diberikan ialah tidak makan sahur.

Intro

Inilah yang kita nak..Walaupun bulan puasa, umat Melayu Islam masih mengamalkan Islam sederhana dalam bermuamalat sesama bukan Islam. Dalam masyarakat majmuk, sikap mengkayakan kaum pemakan babi adalah sangat digalakkan.

Isi 1

Wei Bagero..Anak buah gua 5 tahun pon boleh pose la.

Isi 2

Umat Islam zaman dulu berpuasa sambil berperang bulan Ramadhan la bagero!!


Isi 3

Lu mkn kedai Cina, lu yakin ke halal? Lu x tau Ah Hong tu pegang anjing? Lu xtau Ah hong berak xcebok pastu kesek2 tisu kat jubor?Pastu goreng mee yg lu order td?Heh sedap kan?

Isi 4

Lu punya dressing ngan tudung bagai, pastu g mkn kt kedai Cina. Mmg celaka. Lu ni xtau malu dan memalukan. Baik lu mkn sambil bogel sbb lu ni mmg jnis xde kemaluan.

Isi 5

Lu dah memalukan umat Islam seluruh dunia dan mencalarkan kesucian agama.

Isi 6

Gua harap lu bedua dan umat yg ponteng2 tu bertaubat insaf, berazam untuk meninggalkan tabiat bodoh ni dan menghayati Islam sebagai cara hidup kearah melestarikan kehidupan yang fana ini Insyaallah.


Kesimpulan

Masih ramai lagi umat Islam yg tertulis Islam dlm kad pengenalan tapi iman xberkualiti.Puasa, solat,zakat diringan2kan.

Cadangan

Daripada kera jaan benarkan konsert2 berleluasa, adalah baiknya mereka mengadakan bengkel pemulihan Iman dan penerapan Islam secara drastik kpd semua golongan secara drastik. Tangkap, denda dan kaunseling hanyalah tindakan kawalan dan usaha pencegahan.Ia tdk mampu mencegah punca dari berleluasa. Api kalau nak padam, kene padam kat pangkal yg bawah tu...Bukan sembur air kat api yg menjulang2.Selagi punca masalah xdiatasi masalh ini akan berterusan saban tahun.



6 ulasan:

neopujangga berkata...

jenis bini dia baik masak kt umah je budus gile ah.tak pose sekalipun mkn kt umah diam2 suda

jaisyul usrah berkata...

jnis pemouan zaman skang ni pakai tudung tapi agama ntah kemana.

bangsa melayu tapi masak pon xreti...

ape punya bini daaaa

kawan gua punya sepupu dok bujang rilek je masak kat umh...

aku berkata...

bersungguh2 memerangi org yg tak pose.
camane kalau kita perangi org yg tak solat sebegitu..
kalau gua, suruh bini masak nasi minyak kt umah..

KUNYiiL berkata...

orang x pose krn x larat kenapa nak marah2 , dia pon makan sorok2 maknanya itu dia dgn tuhan la ,tuhan x marah kenapa ada yg nak marah2 sampai masa dia bayar la hutang dia dgn tuhan lain la klu ada yg nak bayarkn memang patut la marah2 ...wukakakaka

jaisyul usrah berkata...

heh..apa lu merepek kunyil?gua rogol mak lu(pon kalo mak lu cantik) pastu anatara gua ngan tuhan la heh?gua yakin lu xkisah kan?

p/s-kalu lu ade adik pompuan pon cara gak...takel maka, dpt adik lu skali.


LU BUKAK MATA LUAS2 LA BACA ENTRI GUA.KALU SOROK2 KAT UMAH PINTU BEKUNCI XDELA KANTOI NGAN PENGUATKUASA.DA TERANG2 TULIS KANTOI KAT KEDAI MAKAN.KEDAI MAKAN CINA PLAK TUH.


BUKAN SOAL ANTARA DIE DENGAN TUHAN N KUBUR LELAIN.TP LEBIH DARI TU - SOAL MARUAH ISLAM. MMG SOAL ANTARA DIA DENGAN TUHAN.KUBOR PON LAIN2.TAPI KALO KUBOR SEBELAH ORG BERIMAN, TAKOT GAK MENGGANGU KUBOR SEBELAH ASIK TERIAK JE....

DAHTU ALASAN DIA XBANGUN SAHUR LA OI..BUKAN SEBAB SAKIT.KALO SAKIT XDELA KENE TAHAN.SAKIT PON ADE JENIS YG XLEH POSE..TAKAT SAKIT NGADE2 NK JADI ALASAN XPOSE PE KES.

WAKLU.HEH

neopujangga berkata...

suami bini dia makan kat kedai cina tu bukan makan kat dalam kotak org x nmpak..mmg dosa dia hal dia ngan tuhan..tapi jenis x geti mkn kt rumah sdiri ke kalo x pose..bini ade..masak le kt umah..xde sape nk tangkap..