Halaman

Rabu, Julai 08, 2009

Sementara masih idup dan berduit, lu enjoyla secara terkawal -siri 1



Apakata bonda: Lebih baik lu beli kete boleh bawa aku jejalan..Xpun simpan wat kawen. Nnti xpayah mak bapak kua duit


Apakata ayahanda: Alang2 bek lu angkat 250 cc. Baru puashati.

Apakata kakak: Kalu takat nk g keje, beli jela yg murah2. Janji sampai walaupun menunggang secara bercinta

Apakata abang: Heh, lu angkat myvi jela.Hujan xbasah.Koman2 banjir terapung jer.


Komen kengkawan rapat: Lu beli dulu, nnti abis pantang gua nak test.

Komen seteru: Heh. mmg xdpt nk keja la kalu lu upgrade.


Tokey kedai pula berkata: Ini pattern limited lorh~~..Lu lmbt abis, tggl second jor.


Lalu aku mmbuat inferens berdasarkan pemboleh ubah yg dimalarkan di atas:

1.Motosikal adalah keperluan

2. Aspek pemilihan motosikal diukur berdasarkan realibilty,duraliblity,ability.

3.Boleh dengar pendapat org, akhir sekali watla keputusan sendiri.


5 ulasan:

Jay Harun berkata...

so keputusannya?

kalo aku, aku ikut kata ayahanda.

jaisyul usrah berkata...

HEH....nantikan entri seterusnya

neopujangga berkata...

nanti wa kasi lu duit muke..wehhe..

Shahrul Naim berkata...

duit2 dimana kau duit! duit2 hutang loan aku BERBUKIT hahhaah

Pendita Alam berkata...

lalalllaa