Halaman

Ahad, April 05, 2009

CABARAN 100 DESIGN DALAM MASA SEMINGGU

Apakah ini?..

Ini merupakan cabaran bagi semangat utk diri aku dalam menjana dan membentuk smule kreativiti aku yang aku rasa semakin mundur sejak dua menjak ini..dulu gua obses design beb..buat design utk ske2 je dah rase teruja tahap gile...dulu gua tgk wallpaper ade unsur2 design yg menarik gile babas gua teruje ..apatah lagi sanggup melepak kat kedai buku smate2 nk bace buku2 berunsur design je..(buku2 design byk gambar dan konsep je)..tgk gambar pun puas beb..selain itu ketaksuban gua bukan setakat design , mende2 berkait dgn seni cthnye animation , kartun , komik , sume ske smpai teruja2 gila babas x tau nak cakap ape ntah la..

namun bgitu..lame kelamaan..smangat itu mundur...minat itu hilang sdikit demi sedikit..smpai satu tahap aku ckp ..aku feedup le ngan mende2 design nie..tapi nk idup gua carik mkn dgn design..kalo la gua ade mende lain leh buat..jadi pemain bola sepak ke mau gua tukar bidang teros..

TAPI...
apesal gua nk lari dari bidang ini..aku minat bidang nie dari dulu..ape kate aku teruskan smpai jadi terbaik dari golongan terbaik..kalo x jadi terbaik pun aku puas dgn hasil aku sendiri..!

Oleh yang demikian wujudlah cabaran ini..iaitu mencipta 100 design dalam mase seminggu sahaje..gua cabar diri gua sdiri..

Cabaran: 100 jenis design..jenis2 design simple cth logo tidak boleh dikira..paling bodo pun buat 1 design wallpaper..tu dah jadi 1 design....so minggu nie aku mungkin byk mengambil ruang dlm blog ini dgn meng"pos" design2 yang dah aku buat..100 tu...bermule tgh mlm ini dan berakhir tgh mlm ahad dpn..GAMBATE!!..mari penatkan kepale otak aku dgn buat 100 jenis design dlm mase seminggu..gua takkan pkai design2 gua lame..nie janji gua..gua buat design fresh dalam mase seminggu nie..

muhahaha...satu post syok sdiri dari aku..


ASSLAMUALAIKUM...
battle with myself

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebelum ni, mamat ni kalo nak berjanji, aku kene jadi saksi..pastu nanti dia belanja aku....tapi kali ni dia seluruh pembaca jadi saksi....

-kata itu kota-

neopujangga berkata...

aku pastikan chiken chop itu adalah kali terakhir aku blaja krane x menepati janji..kali ni aku berusaha.wkaakaka

Jay Harun berkata...

jadi sila designkan skali newletter utk aku...pasal aku tade idea lsg camne mau bikin...aaaaaaaaaa!!!!!!!!

neopujangga berkata...

aku tgh warming up nie.~..hahah

Shahrul Naim berkata...

huhuh pelik jugak cabaran nih...
aku rase cam kacang jer buat neo,
aper kater aku cabar 1000 design dlm maser 1 minggu....